שיטת הטיפול של דפנה סלען

שיטת הטיפול של דפנה סלען היא אימון אישי – NLP מבוסס קשיבות (מודעות עצמית חומלת).. השילוב מביא לטיפול אישי ייחודי, ממוקד עוצמתי וחוויתי במיוחד.

כלי הטיפול שבהם דפנה סלען משתמשת הם מגוונים ולקוחים מדיסציפלינות רבות: הוראה והדרכה, אימון אישי Coaching, בריאות הוליסטית, NLP ודמיון מודרך וקשיבות עצמית חומלת. לתוך כלים אלה אני יוצקת דפנה סלען גם ניסיון חיים עשיר ומגוון.

5 מימדים עיקריים לשיטת הטיפול שלי:

שלב 1: פיתוח מודעות למצב המצוי

מימד המודעות נבחן לכל אורך התהליך. יחד אנו חוקרים את המצב המצוי – המצב העכשווי על יתרונותיו וחסרונותיו. בתחילה נחקור את המצב שממנו הגיע המתאמן לטיפול. נבדוק את הדרך שבה המטופל מתייחס לעצמו (לרוב בצורה שיפוטית) ונגייס מבט חומל למצב המצוי מתוך הבנה שמוטיבציה לשינוי עדיף שתגיע ממקום מדרבן חיובי ולא מצליף שלילי.

שלב 2: הגברת הרצון לצעוד לכיוון המצב הרצוי

מטופל שמגיע לתהליך הטיפול המשולב רוצה לעשות שינוי בחייו. יחד עם זאת, לא אתייחס לרצונות של המטופל כדבר מובן מאליו ובכל שלב באימון נעלה שוב ושוב את הרצונות והמאוויים – נבנה תמונה עתידית עשירה בכל החושים לקראת המצב הרצוי. אני מאמינה שמתוך הכמיהה של המטופל  לצעוד הלאה נוכל לבנות אסטרטגיה מיטבית  עד להגעה ליעד הרצוי.

שלב 3: בניית אסטרטגית שינוי

בכל שלב בטיפול נבנה יחד אסטרטגיות מיטביות, תפורות אישית, ממוקדות ומפורטות כדי להגיע לשינוי המיוחל. בניית אסטרטגיה מיטבית תוביל לעשייה מכוונת פריצת דרך.

שלב 4: עשייה מכוונת פריצת דרך

עשייה היא פעולה קריטית לשינוי. ללא עשייה כל הנעשה בשאר הממדים נשאר בגדר פוטנציאל לא ממומש והשינוי לא יושג. לכל אורך התהליך אשתמש בכלי האימון ואאתגר את המטופל לבצע משימות כחלק מההתקדמות שלו. המשימות יהיו ממוקדות, ספציפיות, מדידות ובכך מקדמות את תהליך השינוי מעבר למצופה –עד להשגת פריצת דרך. ההצלחה במשימות תגביר את המודעות ואת הרצון ותוביל לאסטרטגיה מיטבית הבאה להמשך השינוי.

שלב 5: חגיגת הצלחות תוך שיתוף הסביבה של המתאמן

תהליך הטיפול המשולב מלווה בהתרגשות גדולה ובחגיגה על כל הצלחה שהשיג המטופל. כבר בתחילת התהליך כשאנו חוקרים את המצב הקיים נמצא הצלחות בחייו של המטופל ונשתמש בהן כקרש קפיצה להצלחת התהליך. אני מאמינה שככול שהמטופל חווה יותר הצלחות וחוגג אותן הוא מגבש אמונה ביכולתו. הוא מודע לשינוי ורוצה אותו ולכן מתקדם לעשייה הבאה שתוביל להצלחה הבאה. התהליך הזה משפיע לא רק על המטופל אלא גם על סביבתו. הסביבה הקרובה : משפחה, חברים, קולגות עדים לשינוי שמצליח ומהווים מקור עידוד נוסף להמשך התהליך. לכן, בכל שלב בתהליך, אני מעודדת את המטופל להיעזר בסביבתו ולשתף אותה בשינוי שהוא עובר. כך הוא יוצר לעצמו סביבה תומכת שינוי שתישאר שם גם לאחר שתהליך האישי יסתיים.