טיפים, מדיטציות והסברים שוטפים: מיינדפולנס וחמלה עצמית

תכנים מחבקים וירטואלית:
הקלטות של מדיטציות/הדרכות/הסברים בנושא קשיבות (Mindfulness) וחמלה עצמית (MSC)

   6. פודקאסט שישי: מדיטציית בריאות – דמיון מודרך ומיינדפולנס להזכיר לגוף את כוחות הריפוי שלו:

   5. פודקאסט חמישי: מה יעזור לי עכשיו, באמת?

 
   4. פודקאסט רביעי: אבא והים – הדרכה קצרה ליציבות

 
    3. פודקאסט שלישי: מיוחד לפסח בימי קורונה – חיבור לדמות חמה, חברית וחומלת

 
  2. פודקאסט שני : כמה דקות של שקט פנימי, בימים של אי-שקט חיצוני

 

  1. פודקאסט ראשון: מה זו חמלה עצמית ומה המרכיבים שלה? הסבר ותרגול

 

קצת רקע על  קשיבות (Mindfulness) וחמלה עצמית  (MSC):

קשיבות (Mindfulness):

גישה מבוססת מחקר שפיתח ד”ר ג’ון קבט-זין (PhD) בשנות ה-70 שמדברת על “הפחתת לחץ מבוססת קשב”. קשיבות (mindfulness) היא היכולת להפנות תשומת לב לרגע הזה בעדינות, ללא התערבות ושיפוטיות.
מחקרים חדישים בתחום מדעי המוח מראים שאימון נוכחות ברגע הזה וקשיבות לעצמנו עוזרת להשיג בהירות ברגע הנוכחי ללא התעסקות בעבר או בעתיד וכתוצאה מכך להגיע לאיזון נפשי ושחרור מנטלי, אפילו לאחר אימון יומיומי של כשבועיים.


חמלה עצמית  (
MSC)

חמלה עצמית  היא גישה מתוך קשיבות (mindfulness)  שנועדה לטפח את המיומנות של החמלה העצמית. MSC מתבססת על מחקר פורץ הדרך של ד”ר קריסטין נף ועל המומחיות הקלינית של הפסיכולוג כריסטופר גרמר.

 MSC מלמד את עקרונות הליבה של חמלה עצמית מודעת ומאפשר לטפח מיומנויות שעוזרות להגיב לרגעים קשים בנועם לב (Kindness), החזקה עצמית (Care), אכפתיות והבנה.

בנובמבר הקרוב ייפתח קורס מיינדפולנס מבוסס חמלה עצמית באוניברסיטת בר-אילן

מוזמנים להצטרף לקהילת המיינדפולנס מבוסס חמלה עצמית.