שיטת האימון של דפנה סלען

שיטת האימון של דפנה סלען היא אימון אישי – NLP. השילוב מביא לאימון אישי ייחודי, ממוקד עוצמתי וחוויתי במיוחד.

כלי האימון האישי שבהם דפנה סלען משתמשת הם מגוונים ולקוחים מדיסציפלינות רבות: הוראה והדרכה, אימון אישי Coaching, בריאות הוליסטית, NLP ודמיון מודרך. לתוך כלים אלה אני יוצקת דפנה סלען גם ניסיון חיים עשיר ומגוון.

מסגרת  האימון האישי: 12 מפגשים בני 60 דקות כל מפגש.
2 מפגשים ראשונים : היכרות ,בחינת המצב המצוי (הקיים) ובחינת המצב הרצוי (העתידי)
2 מפגשים אחרונים : בחינת מצבי פעולה עתידיים והגדרת סביבה תומכת שינוי
ביניהם מפגשים ממוקדי מטרה ופריצת דרך הבנויים מ- 5 ממדים עיקריים.

 

5 מימדים עיקריים לשיטת האימון שלי:

שלב 1: פיתוח מודעות למצב המצוי

מימד המודעות נבחן לכל אורך התהליך. יחד אנו חוקרים את המצב המצוי – המצב העכשווי על יתרונותיו וחסרונותיו. בתחילת האימון האישי נחקור את המצב שממנו הגיע המתאמן לאימון. במהלך האימון, עם כל התקדמות, נחקור יחד את המצב העכשווי החדש שנוצר. חקירה זו תפתח את המודעות והמודעות תביא לרצון להמשיך לצעוד לכיוון המצב הרצוי.

שלב 2: הגברת הרצון לצעוד לכיוון המצב הרצוי

מתאמן שמגיע לאימון אישי רוצה לעשות שינוי בחייו. יחד עם זאת, לא אתייחס לרצונות של המתאמן כדבר מובן מאליו ובכל שלב באימון נעלה שוב ושוב את הרצונות והמאווים – נבנה תמונה עתידית עשירה בכל החושים לקראת המצב הרצוי. אני מאמינה שמתוך הכמיהה של המתאמן לצעוד הלאה נוכל לבנות אסטרטגיה מיטבית  עד להגעה ליעד הרצוי.

שלב 3: בניית אסטרטגית שינוי

בכל שלב באימון אישי נבנה יחד אסטרטגיות מיטביות, תפורות אישית, ממוקדות ומפורטות כדי להגיע לשינוי המיוחל. בניית אסטרטגיה מיטבית תוביל לעשייה מכוונת פריצת דרך.

שלב 4: עשייה מכוונת פריצת דרך

עשייה היא פעולה קריטית לשינוי. ללא עשייה כל הנעשה בשאר הממדים נשאר בגדר פוטנציאל לא ממומש והשינוי לא יושג. לכל אורך התהליך אבקש ואאתגר את המתאמן לבצע משימות כחלק מההתקדמות שלו. המשימות יהיו ממוקדות, ספציפיות, מדידות ובכך מקדמות את תהליך השינוי מעבר למצופה –עד להשגת פריצת דרך. ההצלחה במשימות תגביר את המודעות ואת הרצון ותוביל לאסטרטגיה מיטבית הבאה להמשך השינוי.

שלב 5: חגיגת הצלחות תוך שיתוף הסביבה של המתאמן

תהליך האימון האישי מלווה בהתרגשות גדולה ובחגיגה על כל הצלחה שהשיג המתאמן. כבר בתחילת התהליך כשאנו חוקרים את המצב הקיים נמצא הצלחות בחייו של המתאמן ונשתמש בהן כקרש קפיצה להצלחת תהליך האימון האישי. אני מאמינה שככול שהמתאמן חווה יותר הצלחות וחוגג אותן הוא מגבש אמונה ביכולתו. הוא מודע לשינוי ורוצה אותו ולכן מתקדם לעשייה הבאה שתוביל להצלחה הבאה. התהליך הזה משפיע לא רק על המתאמן אלא גם על סביבתו. הסביבה הקרובה : משפחה, חברים, קולגות עדים לשינוי שמצליח ומהווים מקור עידוד נוסף להמשך התהליך. לכן, בכל שלב באימון אישי, אני מעודדת את המתאמן להיעזר בסביבתו ולשתף אותה בשינוי שהוא עובר. כך הוא יוצר לעצמו סביבה תומכת שינוי שתישאר שם גם לאחר שתהליך האימון האישי יסתיים.